czwartek, 25 lutego 2016

Magiczny Karpacz

Karpacz - miasto związane z moim dzieciństwem.
w trudnych czasach PRL spędziłam tam ferie zimowe pewnego roku, uczyłam się jeździć na nartach. Do dziś pamiętam akcesoria kuchenne z niebieską krówką, które właśnie przywieźliśmy z Karpacza.
Zapewne też macie swoje miejsca w świecie, miejsca, z które przywodzą na myśl dobre wspomnienia, przeżycia. Dla mnie właśnie takim miastem jest Karpacz, u podnóża Śnieżki.

zdj. jusiaczki 


Śnieżka - Królowa Karkonoszy 1602 m n.p.m., najwyższa góra Sudetów oraz Karkonoszy, zbudowana głównie ze skał metamorficznych oraz granitu.

Na jej wierzchołku znajduje się barokowa kapliczka św. Wawrzyńca, Schronisko na Śnieżce, Obserwatorium Meteorologiczne. Z kolei po czeskiej stronie Śnieżki stoi najwyżej położona czeska poczta oraz wyciąg krzesełkowy.




Samotnia - Zabytkowy obiekt położony jest w bardzo malowniczym miejscu w Kotle Małego Stawu nad Małym Stawem w Karkonoszach. Podobnie jak większość schronisk na początku była to buda pasterska, a wraz ze wzrostem rozwoju turystyki przekształciła się w obiekt noclegowy. Schronisko nosi imię od znanego przewodnika i goprowca, a zarazem gospodarza Samotni Waldemara Siemaszko. Niezwykle malownicze położenie sprawia, że warto spędzić w nim choć jedną noc.

fot. Justyna Szymańska

Zapora na Łomnicy - Tworzy ona niewielkie jezioro zaporowe wraz ze sztucznym wodospadem. Na początku XX wieku w jeziorku można było się kąpać lub pływać po nim kajakiem, zimą zaś zamieniało się w lodowisko. Na brzegu funkcjonowała restauracja oraz muszla koncertowa. Dziś szczytem zapory prowadzi czerwony szlak turystyczny, który prowadzi do Grabowca.


Fot. Strohmeier

Miasteczko też niczego sobie:




Luksusowy trzygwiazdkowy Hotel Greno otwarty w 2012 roku położony jest
w samym sercu Karpacza, bezpośrednio przy krzesełkowym wyciągu narciarskim Biały Jar. Oferuje swoim gościom usługi i komfort w atmosferze tradycyjnej gościnności.

Niezwykła strefa Wellness jest idealnym miejscem odpoczynku a różnorodne sauny, basen z jacuzzi tworzą unikalną i szlachetną atmosferę.
http://hotelgreno.pl/

W okresie od 01.03 do 29.04.2016 w Hotelu Greno będzie obowiązywał rabat 10% na wszystkie zabiegi SPA na hasło "hotel karpacz".

Udanego dnia w atmosferze marzeń kochani!

Tymczasem
Polinka

21 komentarzy:

  1. Znam te tereny. Latami wyjeżdżałam do Jagniątkowa na kolonie. Piękne tereny. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. byłam i bardzo mi sie podobało :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj jak by się chciało wpaść na wypoczynek w takie miejsce...Dzięki za super wycieczkę...Pozdrawiam pa...

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie byłam na Śnieżce, ciągle Tatry i Tatry... ;-) Ale w tym roku mam w planach :-) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Od hałaśliwego, w sezonie Karpacza wolę Szklarską Porębę, ale rejon Karkonoszy jest fajny.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wybieram się tam latem, więc Twój opis przyda się :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudne fotografie, nigdy nie byłam w tamtych okolicach. Czas chyba zaplanować wycieczki wakacyjne :) Zapraszam do siebie na Candy z okazji moich 2 lat blogowania Paulinko! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piekne zdjęcia. W zeszłym roku byłam w Karpaczu na nartach. Było pięknie i wiodki urocze.
    ściskam

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też uwielbiam Karpacz.To pierwsze miejsce, które zwiedziłam z moim chłopakiem, dziś już mężem.Mam do tych okolic szczególny sentyment.Co jakiś czas tam wracamy teraz już z dziećmi, w tym roku byliśmy na letnich wakacjach właśnie w Karpaczu.Okolice Samotni należą do moich ulubionych

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też uwielbiam Karpacz.To pierwsze miejsce, które zwiedziłam z moim chłopakiem, dziś już mężem.Mam do tych okolic szczególny sentyment.Co jakiś czas tam wracamy teraz już z dziećmi, w tym roku byliśmy na letnich wakacjach właśnie w Karpaczu.Okolice Samotni należą do moich ulubionych

    OdpowiedzUsuń
  11. Byłam i też uważam że miasteczko godne odwiedzenia:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wszystkie ferie i wakacje spędzałam u babci na wsi leżącej kilka kilometrów od mojego rodzinnego domu. Dopiero teraz je doceniam wtedy uważałam inaczej a tak dzięki temu moge powspominać np skakanie na siano w stodole, jeżdżenie na furze pełnej siana czy słomy, picie mlwka prosto od krowy. A moje dzieci mogą pomarzyć o takich atrakcjach:)

      Usuń
  12. zdjecie Śnieżki w chnmurach genialne. To dla mnie tez magiczne miasto :-) tam poznałam Pana Męża :-) <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Z Karpaczem też mam miłe wspomnienia ;)
    Dziękuję za tę krótką wycieczkę.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Oh byłaś koło mnie>?! ?) :)

    OdpowiedzUsuń
  15. W sumie to nigdy tam nie byłam... A widzę piękne widoki.

    OdpowiedzUsuń
  16. Czy mogłaby Pani powiedzieć coś więcej o tym hotelu, tak od siebie? jaka jest obsługa, czy jedzonko dobre? jaki klimat tam panuje? bo skoro Pani go poleca, to pewnie Pani tam była?? choć trzy gwiazdki zdecydowanie nie są synonimem hotelu luksusowego...

    OdpowiedzUsuń
  17. Przyjemnie wyjechać w inne miejsce i pozwiedzać.

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne miejsce, jeszcze tam nie byłam.Ale za to byłam w tatrach i jestem pod wrażeniem, często wspominam ostatni wyjazd z mężem, było cudnie.Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ach rozmarzyłam się, byłam i zwiedziłam każdy kąt ze zdjęcia i jeszcze więcej. Samotnia magiczne miejsce. Nie do opisania.. Polecam jeszcze Muzeum zabawek :-) Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  20. W Karpaczu byłam, kilka lat temu. Piękny zakątek Polski. Pozdrawiam, Kaśka.

    OdpowiedzUsuń