czwartek, 30 marca 2017

Projekt jajko

Pisanki, kraszanki, drapanki i nowe formy jak decoupage, czy wspaniały filc. Jednym słowem jajo!Z rejonu Polski najstarsze pisanki pochodzą z dziesiątego wieku. Wzór pisano woskiem, następnie wkładano do barwnika. Ta tradycja trwa do dziś i to bardzo miłe. W procesie chrystianizacji włączono pisankę do symboliki wielkanocnej jako kojarzące się z odrodzeniem  i budzącym się życiem.
Dawniej strojeniem pisanek zajmowały się wyłącznie kobiety, gdyż mężczyźni mogli rzucić urok. Myślę, że dziś również głównie zajmują się tym kobiety jako strażniczki domowego ogniska i nastroju.
Przed nami właśnie ten czas moi mili.


W najbliższy weekend zamierzam się nimi zająć na poważnie. Zapowiadają wspaniałą pogodę, więc liczę na kreatywną pracę w promieniach słońca.
Skoncentruję się oczywiście na moim ulubionym decoupage choć może pociągnę też temat jaj betonowych. Bawią mnie bardzo:)
To również pora na delikatne przystrojenie naszych domów w kwiaty i jaja. Moim zdaniem teraz jest na to czas, w oczekiwaniu na odrodzenie. Tuż przed świętami będziemy zbyt zajęte szykowaniem potraw aby mieć czas na dekoracje.




Pracujecie już nad wystrojem wielkanocnymi? Jestem bardzo ciekawa waszych projektów.
Serdeczności
Polinka

System informatyczny do zarządzania  relacjami z klientami waszej firmy na stronie chromecrm.com




11 komentarzy:

  1. Nie, u mnie jeszcze cisza :)
    buziaki :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Na razie tylko jeden wianek i kwiaty w doniczce. Brakuje mi czasu w tym roku na więcej dekoracji. Za to bardzo jestem ciekawa Twoich.
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jeszcze nic nie przygotowuję

    Zapraszam do mnie na rozdanie

    OdpowiedzUsuń
  4. Marze by miec na tyle swobodna glowe, by moc sie takimi rzeczami znow zajmowac ...

    OdpowiedzUsuń
  5. Polinka Kochana jak zawsze pracuje dzielenie :) Na pewno jajeczka wyjdą śliczne, pokazesz mam nadzieje :). U mnie jeszcze nie w głowie święta...
    Buziolki

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja już mam wielką chęć udekorowac dom. Muszę jednak najpierw go posprzątać😉 Dotąd ogród był priorytetem, teraz kolej na mieszkanie. Nie będę szalała - wyjeżdżamy na Święta. Zgadzam się z Tobą, że zacząć należy niebawem. U mnie zawsze na Palmową już oczekiwanie.

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie wczoraj ruszyło dekorowaniena Wielkanoc. Udekorowany został świecznik nad stołem, z resztą kramu poczekam, bo potrzebne mi jest coś, co jest akurat w drodze do mnie z Polski...
    Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jesteśmy właśnie po sprzątaniu ogrodu i podwórka. Na drzwiach powiesiłam wianek i zaczynam szykować dom na święta. Powoli, powolutku coś się dzieje w tej kwestii :-) Pozdrowienia ciepłe ślę Polinko :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Radosnych Świąt! Pozdrawiam - M.

    OdpowiedzUsuń
  10. Po Swiętach ale szczere i prosto z serca najserdeczniejsze życzenia samego dobra!

    OdpowiedzUsuń