poniedziałek, 20 czerwca 2016

Na chwilę

Żyj z całych sił i uśmiechaj się do ludzi...
W gonitwie codzienności, w rozterkach pomiędzy mieć a być znajduje się nasze człowieczeństwo, tak sobie myślę. Pracuję z wieloma osobami, moja codzienność to tysiące ludzkich historii i niejednokrotnie dramatów, uśmiech i grymas. Sprawy do załatwienia dla kogoś i za kogoś, pomoc drugiemu.
Dziś usłyszałam, że jestem człowiekiem...





"Dorośli są zakochani w cyfrach. Jeżeli opowiadacie im o nowym przyjacielu, nigdy nie spytają o rzeczy najważniejsze. Nigdy nie usłyszycie:, „Jaki jest dźwięk jego głosu? W co lubi się bawić? Czy zbiera motyle?” Oni spytają was: „Ile ma lat? Ilu ma braci? Ile waży? Ile zarabia jego ojciec?” Wówczas dopiero sądzą, że coś wiedzą o waszym przyjacielu. Jeżeli mówicie dorosłym: „Widziałem piękny dom z czerwonej cegły, z pelargoniami w oknach i gołębiami na dachu” – nie potrafią sobie wyobrazić tego domu. Trzeba im powiedzieć: „Widziałem dom za sto tysięcy franków”. Wtedy krzykną: „Jaki to piękny dom!”

Ja patrzę sercem a świat postrzegam tylko w pastelach...
Tak jest dobrze:)
Mocno was pozdrawiam, uśmiecham się szeroko i do usłyszenia!
I pamiętać należy, że kolce nie służą do niczego. To tylko złośliwość kwiatów.
Polinka

17 komentarzy:

  1. I tak trzymać:) I oby każdy dzień był tak słodki, tak piękny jak truskawki!!!!
    moc uścisków:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj:) tak dawno mnie tutaj nie było,a jakie poważne tematy tutaj...O tym,że ludzi nie interesuje człowiek Kochana to już dawno wiem i nie dziwię się niczemu, co napisałaś...zwykły Człowiek jest nudny, nic nie posiada,wartego opowiedzenia, jest nijaki...Ale chyba łatwiej mu żyć w dzisiejszym świecie, bo pomimo braku czasu ma przyjemność bycia zwykłym Człowiekiem, a to dzisiaj luksus...więc skupiam się na moim bliskim, zwykłym otoczeniu, które kocham, bo dzisiaj zakwitła po raz pierwszy moja cudna hortensja i słonko pięknie świeci,a i wróble, które budzą mnie co rano mają małe. ...
    Buziaki Aga z Różanej

    OdpowiedzUsuń
  3. Pozdrawiam :)
    Ja rudowłosa, uwielbiająca się śmiać. Motyle ganiam, ale z aparatem. Lubię podglądać i podsłuchiwać ptaki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Paulinko:)) masz niestety rację...ludzie kochają cyfry, i te najbardziej ich interesują...przykre..ale my róbmy na przekór-jak najdłużej:))))

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post! Piękne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy to z Małego Księcia? ;-)
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  7. W natłoku złośliwości, pretensji, niezadowolenia miło usłyszeć że jest się człowiekiem :-). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Polinko:))jakie przemyślenia:)))wiesz ja sobie myślę,że nauczycielem,psychologiem,kierowcą się bywa,a człowiekiem się jest:)))))

    OdpowiedzUsuń
  9. No, no.... muszę przyznać - prawda. Zawsze swoje dzieci uczyłam patrzeć na człowieka. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Paulinko, jak zawsze pięknie napisane. Uwielbiam czytać Twoje posty. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mądre słowa, dają do myślenia..
    Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mały Książę tylko z wyglądu był mały prawda? Uważam też, że łatwiej jest patrzeć sercem. Zdrowiej dla serca:-) Ściskam Cię Polinko kochana.

    OdpowiedzUsuń
  13. Spotykamy niestety ludzi z kolcami, w realu, i w sieci też...Pełni kompleksów, potrzebujących tylko głaskania, chcących być naj...Pielęgnujących w sercu dziwne kwasy i żale. Nie każdemu można powiedzieć, że jest człowiekiem. Cieszę się, że Tobie można. Dobrze, że Twój świat jest pastelowy. Udanych wakacji:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ostatnio usłyszałam - a co on robi w życiu - Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  15. Niesamowite, ja wlasnie slucham Do Kołyski Piaska!
    Cytat znam doskonale....taka jest prawda....
    Pozdrawiam Kochana, miłych wakacji pełnych dobrych wrazen ;)

    OdpowiedzUsuń