czwartek, 25 sierpnia 2022

Świat zadziwia swoim pięknem

Czasem zdarza się, że widok zapiera dech. Znacie to uczucie?

Góry, jeziora, miasta, zachody słońca chwilami robią na nas tak duże wrażenie, że nie wiemy, co powiedzieć. Są to cudowne momenty zatrzymania i zastanowienia nad pięknem tego świata, głębokiej kontemplacji, skupienia. Małe cudy świata, widoki niezapomniane.

 

W ostatni weekend miałam możliwość doświadczenia właśnie takiego uczucia. Przy okazji pobytu w Monachium pojechaliśmy do Garmisch Parkenkirchen. Bardzo chciałam zobaczyć Alpy, myślałam o tym od wielu lat.

Nic dodać, nic ująć. GaPa to miejscowość ściśle związana ze skokami narciarskimi, silnie turystyczna, choć akurat tego dnia wiele ludzi nie było. My, miejscowi, widoki, majestat gór. Nawet alpejskie krówki stały u podnóża gór choć one Milki nie robią. :)









Zachwyciła mnie dbałość o drobiazgi. Śliczne, ręcznie malowane elewacje, bujne kwiaty w doniczkach, gustowne dodatki, okiennice. Stałam jak oniemiała i patrzyłam, jaki ten świat jest piękny!

Okiennice to moja wielka miłość. Marzę o niebieskich, z serduszkiem w środku. Słodko, słodko, słodko. Chciałabym ten pomysł zrealizować.

Mam nadzieję, że to nie była nasza ostatnia wycieczka w Alpy. Jest jeszcze tyle do zobaczenia, ale czas pokaże!

Carpe diem!

Tymczasem

Polinka

7 komentarzy:

  1. Polinko!
    Bardzo dziękuję za ten post i piękne zdjęcia z Garmisch-Partenkirchen. Ga -Pą jestem oczarowana, ponieważ domy są bajecznie kolorowe, niesamowicie urokliwe i przyciągają wzrok. Spacer po mieście to prawdziwa przyjemność bo jest tu spokojnie, bardzo przyjemnie i nie ma przytłaczającej komercji. Tak. Ja jestem Bawarią zauroczona. Tutaj każde najmniejsze miasteczko zachwyca typową bawarską architekturą, kwiatami, domami malowanymi techniką malarską Lüftlmalerei, która rozkwita co najmniej od XVIII wieku.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wprowadzenie w technikę malarską, będę zgłębiać temat. Wszystko, co napisałaś to prawda. Tam jest tak spokojnie. Przesyłam uściski i dziękuję za komentarz

      Usuń
  2. Urocza miejscowość. Miałam okazję oglądać Alpy tylko na zdjęciach :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne miejscowości odwiedziłaś u podnóża Alp. Wyglądają jak z bajki z tymi kolorowymi fasadami. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  4. No właśnie... nim doczytałam do końca, a wnikliwie oglądając zdjęcia, też zachwyciłam się detalami. Pięknie tak i niesamowici są mieszkańcy. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niemcy to specjaliści od detali. Bardzo lubię jeździć do naszych sąsiadów bo tam w zasadzie w najmniejszej wiosce znajdzie się cudowne obrazki. Podobnie jest w Holandii i Szwajcarii. W tych krajach mogłabym zamieszkać:-)

    OdpowiedzUsuń