niedziela, 9 lipca 2017

Balaton- warto być

Mieszkając w centrum Budapesztu szkoda nie odwiedzić Balatonu. 100 km autostradą, w bardzo komfortowych warunkach. Planowaliśmy być raz, odwiedziliśmy dwa razy, rezygnując z innego miasta.
Balaton- węgierskie morze, 77 kilometrów wody, od północnego Siófok po południowe Keszthely. Dodatkowo półwysep Tihany a wszystko absolutnie warto!
Balaton to płytkie jezioro, turkusowe, z bardzo przyjemnymi rodzinami na plaży. Nikt na nikogo nie patrzy, rozłożyć kocyk nie jest trudno, wszyscy się akceptują i po prostu korzystają z wypoczynku.




Prawdę mówiąc dawno tak nie wypoczęłam jak nad węgierskim morzem. Pełen komfort, brak obawy o pływające dzieci, luzik. Blisko plaży knajpki i bisztro oferujące lokalne jedzenie. Mrożone mohito i wrażenie spełnienia. Spędziliśmy tam w sumie dwa dni, ale coś mi mówi, że kiedyś powrócimy na dłuższy wypoczynek.
Dodatkowo uliczni sprzedawcy nie dadzą ci zgłodnieć. Co chwilę kukurydza i inne takie podróżujące na rowerach.


Po plażowaniu postanowiliśmy odwiedzić niedalekie Keszthely. Jedźcie tam koniecznie, szczególnie w ciepłym świetle zachodzącego słońca!

Neobarokowy pałac z XVIII wieku skrywający w swoich wnętrzach 101 pokoi. Budowano to cudo nieprzerwanie przez 150 lat i było warto. Bajkowy, wspaniały, z cudnym ogrodem. Bardzo wam polecam!




Prawdę mówiąc mogłabym wam pokazać tysiąc zdjęć w tego miejsca ale to nie oddałoby urody. Nad Balatonem jest przepięknie.
W najbliższym odcinku kuchnia węgierska a ja ściskam mocno!

Domy opieki Olimp oferują kompleksową opiekę nad osobami starszymi, schorowanymi i niepełnosprawnymi. Pomoc koncentruję się nad osobami
z województwa mazowieckiego ale nie tylko. Zapraszam na stronę domyopiekiolimp.pl

6 komentarzy:

  1. Nad Balatonem byłam tak dawno, że moje wspomnienia już się zacierają. Ale pamiętam temperaturę wody...ciepła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam nad Balatonem jak i zwiedziłam Kesztely - zgadzam się tam się wypoczywa ! Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  3. Mamy dylemat co wybrać na tegoroczne wakacje - wyspa Krk w Chorwacji czy Balaton???
    A byliście może w Tihany?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na Tihany rzucilismy tylko okiem wiec wiele nie powiem. Mysle ze warto jechac nad Balaton bo tam lepsze warunki do kapania niz na KRK. W Chorwacji ciezko o plaze w tym rejonie. Balaton bardzo wam sie spodoba. Buzka

      Usuń
  4. Byłam tam wiele lat temu, piękna okolica:) Znów powróciły wspomnienia, dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda pięknie, leci na moją listę miejsc do odwiedzenia :)

    OdpowiedzUsuń